Behandeling

Bij Dam Fysiotherapie kunt u terecht voor uw blessure of klacht. Tijdens de eerste afspraak zal er een screening, intake en onderzoek plaats vinden. Daarna zal worden vastgesteld wat de oorzaak zou kunnen zijn van uw klacht. Samen met u wordt het behandelplan besproken. In het behandelplan worden niet enkel de ervaring van de fysiotherapeut, maar ook de laatste wetenschappelijke bevindingen en richtlijnen toegepast. Ook u als patiënt heeft hier inspraak in. Op die manier wordt zorg op maat geboden wat de revalidatie ten goede komt.

personal training revalideren sportschool herstel blessures

Wat kan Dam Fysiotherapie onder andere voor u betekenen?!

Pre-operatief & Post-operatief

Wanneer uit het onderzoek (röntgen, MRI, etc.) of na verwijzing van een arts blijkt dat u pre-operatief behandeld dient te worden door een fysiotherapeut, zal Dam Fysiotherapie met u een tijdspad maken van het moment van onderzoek tot de operatie. Dam Fysiotherapie zal ervoor zorgen dat u zo sterk mogelijk de operatie ingaat. Hoe sterker u bent voor de operatie, hoe sterker u ook uit de operatie komt.

Ook post-operatief kan Dam Fysiotherapie iets voor u betekenen. Door de ruime ervaring met sport, sportlessen en tevens sportblessures is Dam Fysiotherapie in staat om u na de operatie op een passend tempo op niveau te krijgen. Door verschillende oefeningen die gedurende de revalidatie steeds specifieker worden gericht op het doel, zorgt Dam Fysiotherapie ervoor dat u weer snel aan de slag kunt.

Overbelasting klachten

Niets is zo vervelend als klachten die door overbelasting zijn ontstaan. Vaak kom je er moeilijk vanaf en de pijn kan dusdanig zijn dat je er 's morgens en voorafgaand aan het bewegen al last van hebt. Een overbelasting kenmerkt zich door pijn aan het begin van het bewegen. Wanneer men even heeft bewogen dan lijkt de pijn weg, maar na relatieve rust komt deze weer terug. Soms is de overbelasting dusdanig erg dat de pijn ook aanwezig blijft tijdens het bewegen. Om van een klacht veroorzaakt door overbelasting af te komen is het onder andere belangrijk om de belastbaarheid van de spier/pees/locatie gelijk te krijgen met de belasting. Zelf is het vaak moeilijk te bepalen hoe hoe je tot dat punt komt. Dam Fysiotherapie kan je hierbij helpen. Benieuwd? Maak snel een afspraak!

Dry Needling

Dry Needling is een nieuwe behandelmethode bij Dam Fysiotherapie. Deze behandelmethode wordt ingezet bij lokale pijn of uitstralende pijn in of komend vanuit een spier.  Ook wanneer er een bewegingsbeperking is, door bijvoorbeeld een stijve of vastzittende spieren, kan Dry Needling zeer effectief zijn. Door het hebben van een zogenoemde "spierknoop" kan er ook een vermindering van kracht merkbaar zijn. Dry Needling is hierin een snelle en effectieve methode om deze knoop los te maken waarbij direct de spier gemanipuleerd kan worden, zonder dat er ander weefsel gecomprimeerd (platgedrukt) moet worden zoals bij massage/fricties. Er kan middels een dunne naald, heel precies en lokaal behandeld worden, waarbij de klachten na de 1e behandeling meestal al een stuk minder zijn. Herken je jezelf in deze klachten? Maak dan een afspraak!

Artrose

Klachten kunnen zich in alle vormen en maten uiten en bij ieder persoon kan dit anders zijn. Artrose is hiervan een goed voorbeeld. Het is een misvatting dat artrose enkel bij ouderen voorkomt. Ook jongeren kunnen artrose krijgen. Artrose wordt vaak slijtage genoemd, wat de aandoening te kort doet. Er zijn namelijk meerdere ook nog onbekende factoren die hierin een rol spelen. Daarnaast is artrose niet bij iedereen een probleem. Op een scan is de zogenoemde "slijtage" bij meer mensen te zien,  maar niet bij iedereen gaat dit gepaard met klachten. Mocht u wel problemen ervaren in het dagelijks leven en heeft u een vermoeden dat het om artrose gaat, neem dan eens contact op met Dam Fysiotherapie.

Rugklachten

Rugklachten kunnen u gedurende de dag erg in de weg zitten en ze zijn er in verschillende soorten en maten. Ook het ontstaan van rugklachten verloopt op zeer uiteenlopende manieren. Wanneer u last heeft van rugklachten zal Dam Fysiotherapie met u kijken naar de oorzaak. Ligt er een bepaalde druk vanuit uw werk? Of heeft u bepaalde zorgen? Of is de pijn erin geschoten na iets te hebben getild? Dam Fysiotherapie kan u ook op dit gebied de juiste zorg bieden en zal de tijd nemen om u te helpen bij uw klacht.